Man tlačil před sebou Passat 40 vteřin, kdo je na vině?

3
189
This big rig T-boned the other vehicle.

Volkswagen Passat převážel v té době zákazníky. Převážel 77letou ženu, která se spolu s manželem vracela od lékaře domů. 77-letý muž byl jedinou zraněnou osobou. Stěžoval si na bolesti způsobené bezpečnostním pásem a do konce dne zůstal v nemocnici na pozorování.

35letý řidič Volkswagenu byl zaměstnancem společnosti provádějící přepravu osob. Právě on měl být zodpovědný za incident, který se podle policie stal v důsledku nesprávné změny jízdy v jízdních pruzích. Policie na jízdě kamionisty nezjistila chybu a samotný fakt tlačení kamionu před sebou – zmiňovaných 40-45 sekund – byl vysvětlen jako „mrtvý úhel“. A právě zde přišlo téma k diskusi, se kterou majitel Passata nesouhlasí a chce se proto obrátit na soud.

Je nepochybné, že tlačení osobního auta před kamionem bylo ze strany MANu mimořádně nebezpečné. Proto se podnikatel rozhodl obrátit na soud a proti rozhodnutí policie se odvolat. Oznámila to místní deník Stuttgarter Zeitung. Myslím si, že majitel Passatu spíše řeší vzniklou škodu a domnívá se, že čím déle bylo jeho auto tlačeno, tím větší škoda mu vznikla.

K mému údivu další argumenty zde poskytl ADAC, německý automobilový klub, který se aktivně zabývá otázkami bezpečnosti. Podle představitelů ADAC, které cituje také Stuttgarter Zeitung, je velmi nepravděpodobné, že by Volkswagen Passat řidič kamionu neviděl. Jak uvádí ADAC, délka „mrtvého úhlu“ byla pravděpodobně 1,15 metru, přičemž Passat této generace je široký 1,83 metru (rozuměj po otočení auta je to délka).

Naštěstí pro řidiče kamionu, výše uvedené prohlášení ADAC-u není závazné. Pokud se případ přece jen dostane k soudu, budou muset do celého řízení zapojit i soudního znalce.

Defocused blurred motion of semi truck speeding on highway under street signs – Night traffic and transport logistic concept with semitruck container driving on speedway – Bokeh and tilted composition

Docela zajímavá je však studie, kterou uskutečnila britská Loughborough University. Ta uvádí, že před starší generací nákladního vozu MAN TGX bude dospělý muž o výšce 175,5 cm neviditelný až do vzdálenosti 114 cm od kabiny. Přízvukuji, že Passat této generace je vysoký přibližně 152 cm. To je rozdíl přes 23 cm, čímž se mrtvý úhel výrazně posouvá.

Co myslíte, má majitel Passata šanci soud vyhrát? Chyby se občas velmi těžko přiznávají, je jen štěstím, že se nikomu nic vážného nestalo.

Problémem mnoha řidičů osobních aut, ale i ostatních účastníků silničního provozu, je opravdu fakt, že naprosto netuší, jaké rozhledové poměry mají řidiči nákladních aut a autobusů. Nedávno jsme se v redakci bavili i na toto téma, a myslíme si, že v osnovách autoškol, popřípadě při dlouho omílané dopravní výchově na základních školách, by mělo ministerstvo školství zakomponovat i tuto problematiku. A nejen tu, ale i např. brzdnou dráhu plně naložených nákladních aut.


Tip redakce: podívejte se na nejlepší autokamery a mějte vše pod dohledem.


Předchozí článekDS E-Tense Performance: Šašek z Formule E
Další článekO TOULÁNÍ SE V ZIMĚ